And when the sky is falling down

Igår blev det att fara in med Gucci till hippo, blev ett svettigt dressyrpass som verkligen var välbehhövligt!
I framridningen jobbade jag mycket med att han skulle ta mina skänklar, speciellt vänster samt lossna i vänster sidan, han lyssnade bra och vi gjorde lite skänkelvikningar som också gick rätt bra även fast han inte är den bästa på det, men det är ju en tränings sak!
I galoppen jobbade vi med igång och avsaktningar, galopperade, saktade av till skritt, fattade ny galopp, gjorde halt fattade galopp osv. Han lyssnar verkligen så fint på både avsaktningarna och igångsättningarna, man behöver i princip bara sätta tillbaka sig lite och spänna magen så saktar han av^^
Sen så fick han sig en liten dusch i spolspiltan som det förövrigt tog en 15 minuter att få ner honom i, är det nån som hatar att duscha så är det han, fast han står ganska snällt ändå när han väl kommer in, det är själva delen in i spolspiltan som han ska vara fånig.
 
Resten av dagen blev det chill häng med pojkvän och Sebra, blev å synda med pizza middag vilket satt väldigt bra.
 
Idag är jag superförkyld och känner inte för att göra någonting, har hoppträning ikväll så får ligga och kurera mig tills dess!
 
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback