It's you who can do it

Kände mig faktiskt utvilad idag när jag vaknade vilket var skönt!
 
Blev att käka lite frukost innan det blev att börja rulla mot stallet, myste på Gucci ett tag, klippte och tunnade ut hans man (inte pannlugg för den som rör hans fluffiga tjockispannlugg ska dö! ) Bestämde mig även för att testa rida honom på jaktstång för första gången och guud så fin han var! Han var jättemjuk och avslappnad och vi kunda fara ut och galoppera utan att han skulle bli galen och dra iväg utan höll sig på plats i en bra form.
Ska definitivt pröva rida på det där bettet igen och se för han verkade gilla det!
Rider ju mest på hackamore i skogen, brukar använda pelhamet också ifall jag vet att jag ska ut och galoppera mycket då han blir väldigt pigg och stark på hacket. Men jakstången fungerade hur bra som helst så ska som sagt testa den lite mer^^ 
Imorn så får han en vilodag :)
 
Nu sitter jag iallfall nere på bibblan i stan och ska göra lite skolarbete och planera lite inför morgondagens fältstuider.
 
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback