Remember the moment

Igår fick jag iallfall testa på att rida Mejram för första gången. Kände mig dock lite ringrostig efter att inte ha ridit på 3 veckor samt på en ny häst. I början försökte jag känna av litegrann vad jag fick för reaktioner när jag gjorde på olika sätt samt hur hon behövde ridas.
Märkte ganska snabbt att hon var väldigt beroende av att man ramade in henne ordentligt så det fick jag jobba med.
Det jag blev positivt överaskad av var att hon inte var speciellt stark. Hade förväntat mig att när hon kom igång så skulle hon bli stark men det var hon inte alls och hon tog förhållningar bra. Vi tränade på relaterade linjer vilket var både lite klurig men bra eftersom man då snabbare fick upp en känsla över hennes rörelsemönster i galoppen och hur man skulle lägga på hinder.
 
Ju längre träningen gick destå bättre gick det och det var riktigt kul!
 
Jag ska få fortsätta träna henne ett tag och se hur det går, men har jag tur får jag hoppa henne både på Vindeln och hippo tävlingen^^
 
Suddig mobilbild från igår.
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback