Someone is yelling fire

Tävlingen igår gick riktigt riktigt dåligt. Han blev inte lång utan hade huvudet i en bra position hela tiden men han gick inte alls framåt. Vi hoppade bara Lc men det var som att de fanns ingen gläde elr energi i honom.
 
Första hindret gick bra och sen mot andra hindret när jag började rida på en distans så blev han helt plötsligt istadig och han blev vinglig så han stannade. Tog om det och hoppade bra och sen till 3an så låg han bra på distans och allting och sen vek han som bara undan. Resten av banan fick jag verkligen jobba men det kändes verkligen inte bra.
 
Känner inte alls igen min ponny och har bestämt mig för att kolla upp honom för säkerhetsskull. Jag kollar hellre upp honom i onödan än att fortsätta traggla på.
Det är ju nånting iallfall som gör att det inte funkar just nu och om det är att han har ont någonstans eller om det beror på något annat får vi helt enkelt se. 
 
Är det ingenting kommer han få en hopp paus på några veckor så han får vila huvudet innan vi kör på igen.
 
Vi får helt enkelt se.
 
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback