Well who cares

Jag kan typ inte ens beskriva hur besviken jag är över att hippo ställer in sina tävlingar i helgen... självklart är det ett bra beslut från deras sida eftersom vi inte vill sprida vidare hästinfluensan men det känns fortfarande så otroligt surt, när hippo faktiskt inte är drabbade..Har verkligen haft en jävla skitår det här sista året, först att vi hade lite otur, sen blev han skadad, sen blev han frisk och vi fick inte till det med bett och nu när det känns som om allt klaffar igen och jag ska få rida min sista tävling så blir den inställd... känns verkligen som det här året har varit så totalt bortkastat..
 
Så for och red lite markarbete på anders ridbana, egentligen är den alldeles för liten för att den ska vara bra att rida på men just i sånna här fall när jag vill att han ska korta ihop sig och inte ha så mycket plats att springa på så skärper han till sig och kortar upp automatiskt också även om man fick jobba på ganska ordentligt för att han skulle orka hålla den super sammlade galoppen,
 
Men mina paint skills ska jag nu demostrera hur jag red, det rosa är trav och det blå är galopp, de röda är travbommar. ^^
 
Så jag kom alltså på travbommarna, red skänkelvikning ut, fattade galopp red en galoppvolt och sen red sedan runt och ned på "hindret" (20cm) med bom framför och bakom sedan bröt jag av till trav och travade ner och red travbommarna, red skänkelvikning åt andra hållet fattade galopp red en volt och sen ner och tog kryss hindet på ca 40 cm och så rullar de på!
 
 
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback