For a long time

Vet att jag säger det hela tiden men ååh vad min häst är så fiin!!
Han var hur lydig som helst under framridningen, kändes super positiv och fin på framhoppningen, kanske lite övertaggad så jag går in och tänker att nu måste jag få honom att lugna ner sig lite så han inte flamsar iväg så jag sätter ihop honom och ser till att han får in bogen i svängen mot ettan och känner "åh vad han lyssnar bra" och sen så rider jag rakt in i hindret eftersom Klant-Johanna inte tänker på att jag kanske ska lätta lite i handen så han kommer fram och inte ligger kvar och väntar. Sen går resten av banan huuuur bra som helst, kommer rätt på allt han byter galopp av sig själv i svängarna och han kliver i princip över hinderna, sen så touchade han sista bommen så den föll men vad gör det?
 
Han är verkligen som en helt annan häst att rida nu, super positiv, inte tung i handen, lyssnar hur bra som helst och gaaah så fin!!
 
Nu laddar vi om inför imorn och hoppas på en nolla!
 
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback