Be my love

Blev aldrig att åka in till stan då det blev lite kaos med bilarna, meeeen det gjorde igenting, blev en extrem segar dag i soffan istället innan hoppträningen!
 
Hoppträningen gick sjuukt bra! Tror det gav väldigt mycket att jag red galopparbete i måndags på honom för idag var han superlydig och jag kunde reglera honom och han blev inte springig mot hinderna utan höll sig på plats hela vägen så var riktigt stolt över honom.
 
Vi hoppade en blandad bana med väldigt mycket lydnad, började hoppa 2 cavalettis över en volt med 1 språng i mellan, sen ner snett igenom på en oxer med galoppbom före och efter, sedan snabb sväng tillbaka på ett litet plank typ som på en oval volt sen bröt man av till trav och travhoppade ett litet kryss efter det landa i galopp och snabbt svänga typ halvt igenom för att hoppa en oxer med en studs framför och sen ner tillbaka på den lilla oval volten fast i andra varvet!
 
Lite svårt att förstå kanske så jag har ritat en väldigt fin bild, hehe.
Trodde han skulle bli springig på cavaletti volten eftersom han gärna vill dra iväg mot små hinder, både före och efter,men han stannade på plats hela vägen. Avslutade med att hoppa ett språng på oxern som låg på 110 och satan vilket perfekt språng vi fick, han använde verkligen hela kroppen och det kändes som om vi flög^^
 
Han är så fin min lilla ponny plutt!!
 
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback