The line has to be drawn somewhere

Idag blev det lite hoppning med Räkan som stod på schemat. I början av passet var hon ganska spänd och ofokuserad och lite dryg men det släppte mer och mer ju länge jag red.
 
Sen så har jag även gjort bort första avfallningen haha, jag tyckte att vi skulle fatta galopp, det tyckte inte hon och eftersom hon inte varit grinig alls under hela passet var jag inte riktigt beredd på att hon skulle dra ett luftsprång och då for jag framför sadeln så det var ju bara för henne att vika undan huvudet så gjorde jag en snygg volt och landade på huvudet -.-' Skit häst XD
 
Annars så gick själva hoppningen jättebra, det är bara det där mellan hinderna som vi behöver jobba med och bli samspelta men det tar ju ungefär ett år att rida ihop sig och jag har ju bara haft henne två veckor!
 
Sen fick Iddy komma ut och gå lite kravlöst och lätt i alla gångarterna och hon var snäll och lydig den lilla åsnan!
 
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback