True Friends

Vilken jävla bra helg det här har varit, verkligen en helg som kommer gå till historia!
 
I fredags lyfte planet 07.00 och vi lyckades smidigt ta oss till Lidingö och packa upp innan vi åkte in till stan för att träffa upp vänner för en chill kväll men lite dricka och skitsnack.
 
På lördag var konserten och vi tog oss ut mot Fryshuset vid 14 tiden och hittade ett mysigt fik innan vi köade utomhus i 2½ timme tillsammans med jävligt mycket människor, det var heelt slutsålt.
Tillsist tog vi oss in och lyckades få bra platser lite snett åt vänster men fortfarande på kanske 5 raden.
 
När första förbandet Beartooth kom ut blev det ett sånt jävulskt tryck och jag tappade bort Pontus och hamnade mer och mer i mitten och längre fram. När sedan andra förbandet PVRIS kom ut hamnade jag på kanske 3 raden i mitten och trycket blev alldeles för stort, jag var tillsist så klämd att jag inte ens hade fötterna i marken och jag fick ingen luft, sen så är det väldigt blurrigt där ett tag, kommer bara ihåg att nån skrek "hon svimmar, ge plats" och sen helt plötsligt sitter jag på Pontus axlar och nån tjej matar mig med druvsockertabletter och en annan ger mig vatten.
 
Hinner precis kvickna till när BMTH kommer ut, jag sitter alltså på Pontus axlar nästan längst fram och högst upp av alla rakt framför Ollie och vi har liksom ögonkontakt genom halva första låten, vilket jävla moment, om jag var svimfärdig innan var det ingenting jämfört med då, för wow den känslan går inte att förklara helt magisk!!
 
De var verkligen så stört jävla bra och det spelade inte bara de nya låtarna utan också flera från förra albumet men även några av det äldre som Crucify me, Blessed with a Curse och Chelsea smile. Det var verkligen helt amazing och när de spelade True Friends och Can you feel my heart var det fan nära till tårar. Trotts att det var sånt enormt tryck, och man blev klämd, trampad på och kastad hit och dit och var nära på att hamna mitt i mosh pitten så var det så jääääääääävla bra. Helt klart en av de mäktigaste och bästa upplevelserna någonsin och nästa gång de kommer till Sverige, gissa vem som kommer åka då!!!!
 
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback