Look around

Idag for jag och Maja in på hippo vid 16 tiden, asså förstår ni typ hur grym man känner sig när man kör transport i rusningstrafik i stan med dubbla hästar, hahaha
 
Iallfall så valde jag att rida henne med gramanen idag så att hon skulle få lite extra stöd och jag med för den delen och sen fokuserade vi hela passet på att gå fram för skänkeln och använda bakdelen, samt mycke sidvärs rörelser, öka och minska och hon var sååå fin! Hon var lite muppig i början och ville inte riktigt ta skänkeln men jag red mycket skritt arbete och försökte få henne lösgjord där så att hon skulle vara avslappnad i traven och det kändes som att det gav resultat för hon hade bra framåt bjudning i från början. Sen jobbade vi med skänkelvikningar, lite olika storlekar på volter för att hon skulle lossa i ryggen. Sen gjorde vi lite samma sak i galoppen, få henne att gå fram ordentligt, nästan mer än vad som känns bekvämt till en början just för att hon ska få använda hela kroppen och sen kunna rida ihop lite mer men behålla känslan.
 
Avslutade med att rida travökningar och mer sidvärs och lite jobb i nedsittande trav för det behöver vi träna på och det är perfekt när hon är så avslappnad, för det är nästan omöjligt att sätta sig ner på henne i början av ett pass för då korvar hon ihop.
 
Men idag var min lilla mupp riktigt riktigt fin!
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback