It makes no sense but it must be life

For ut med Räk i skogen på förmiddagen och det var ju inte direkt den där mysiga skogsturen i snön som jag hade hoppats på. Det tog väl kanske 10 min innan jag lyckades övertala henne att gå upp i skogen och när vi väl kom oss iväg var hon mest spänd och dryg och arg, meeeen vi var ute och i slutändan gjorde hon som jag ville (Det vill säga gå framåt och inte vara arg) så får se det som en vinst ändå, haha. Men hon har ju mest varit i ridhuset senaste veckorna så man får ha lite överseende.
 
Sen blev det en tripp ner till stan med mig själv för att se om jag kunde hitta nån form av japanska läroböcker men det var (som jag misstänkte) dåligt på den fronten, för jajjemeen jag har börjat självstudera Japanska, än så länge kan jag bara läsa Hiragana och Katakana och ska ge mig på Kanji snary, men man måste börja någonstans och vi ser väl vars jag hamnar. Planen är väl att gå kurser sen men kursen som skulle börja i februari ligger på samma dag som jag hopptränar, prioriteringar!
 
Annars blev jag 3 par knästrumpor, en tröja, en sportbh och nya inlägg till mina platforms rikare (fattigare) men det var det värt!
 
Imorn blir det ett dagpass på jobbet för att på kvällskvisten åka in till hippo för lite ridhustrim, har första hoppträningen för terminen på onsdag och kan ju va bra om hon fått jobba lite innan!
 
 
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback