It is what it is

Min lillahäst har skött sig riktigt bra på Erik träningarna i helgen och det har gått väldigt bra! Första dagen skötte hon sig helt exemplariskt och var så lugn och harmonisk, vi jobbade med lite uppfång och några snävare svängar och nån linje. Efter tisdagens katastorf träning så kändes det otroligt skönt att allt föll på plats den här dagen. Jag försökte bara vara avslappad själv och inte göra en grej av varje "nu ska vi igång i galopp" då jag lätt sätter förmycket press på henne och då blir hon grinig, utan att våga fatta galoppen och hitta ett lugn där och lita på att hon sköter det hon ska.
 
Dag 2 var hon grinig i början, förmodligen för att hon var lite trött i kroppen från gårdagen och jag började med att försöka rida sådär mjukt som igår men kände att hon idag inte riktigt trivdes på det och då fick rida på lite mer och då blev hon nöjd och skötte sig. Nu var det fokus på bana med snävare svängar och hon taggade till och hoppade riktigt fina språng och kändes med mig hela tiden och kunde forma sig ganska bra genom kurvorna, då hon gärna tränger innåt i svängarna.
 
Hon fick fin kritik från Berggren som tyckte hon såg mycket bättre ut sen förra träningen och det känns jättebra!
Framförallt att hitta en tränare som förstår sig på henne och att hon måste få va lite som hon är för att hon ska hålla sig nöjd.
 
Men verkligen en superbra träningshelg!!
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback