Goodmorning sunshine

Jag blir så gryyymt irriterad över att jag inte kan sova längre än till 8!!! Jag vaknar automatiskt klockan 8!! Jag var verkligen helt säker på att klockan var typ 10 när jag vaknade men sen kollade jag på klockan och då visade det sig att den var 8... Suck!! -.-

Kan ju börja dagen med att svara på en fråga :)

? om proppen till vännes är ute :D:

Är jag för stor att rida en shettis?
jag är ca 163cm å väger ca 40.

Svar: Om du väger 40 kilo så är du nog ganska så underviktig för din längd för jag är 152,5 och väger 40 kilo och jag är inte precis tjock om man säger så :P Men du är på tok för lång för en shettis men du kan ju rida den på vikten. Men det lär bli väldigt obalanserat för hästen när du är så lång. Jag tycker personligen att du ska rida C-ponny eller D-ponny men du kan ju säkert rida Shettis korta stunder och inte allt för ofta :)

Jag hoppas du inte tog illa upp men det är var jag tycker :)


Idag så äre ju hoppträning och jag hoppas att det kommer gå bra eftersom det inte gick bra sist. Usch nej hon bara tjurade ihop och vägrade ta min skänkel. Men jag tror jag vet vad som händer när hon tjurar ihop och det är när hon kommer på ett mellan avstånd för då stannar hon och när man kommit på det kanske 2 ggr så blir hon sur och då tjurar hon ihop. Så det gäller att hålla ihop henne ända fram till hindret men inte för mycket för så tappar hon fart och bakben och inte för lite för då blir hon för lång, utan att hitta det där mitt i mellan :P Det är enormt svårt men det är bara att lära sig :)

Sedan för att vänta på att få åka till stallet så blir det väll att städa och springa med hundar och skriva onödiga blogg inlägg som inga ändå komenterar :P

jaja, där har ni min dag iaf :P

Aja, nu ska jag gåå puss hejj<3







hahaha, ibland orkar jag bara inte vara seriös ^^;








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback