Hoppade lite idag :)

Anonym om Snö äckel väder igen...:
är det inte halt eller hårt på ridbanan?

SV: Det är faktiskt inte det :) Man kan tro det men underlaget är faktiskt riktigt bra hos oss :) lite lite halt på vissa ställen men ingenting som stör eller så :)
 


Idag så hade jag tänkt rida lite markarbete så jag började som med det men sen blev det ända som hoppning :P Vi började med en övning som var 2 studs och sen ett galopp språng räcke :) Så vi rullade på på det ett tag och sen så ändrade vi sen till en kombination som var kanske 70 på ena och kanske 75 på andra :) Alex fick agera banpersonal hehe :P Sen så tog vi bort studsen som Alex byggde upp som ett räcke så då hade vi bara ett täcke som vi höjde upp till 1m som vi kom på några gånger :) Jag är ändå rätt nöjd med henne eftersom vi ändå kom på lite konstigt avstånd eftersom vi inte riktigt hade mätt men hon hoppade ändå upp sig ganska bra och vi kunde ändå komma ganska nära hinderna utan att hon hoppade typ 3 meter ifrån hindret :) Hihi, sen var ju Alex bara tvungen att pröva hoppa henne eftersom hon inte har hoppat på väääldigt länge :) hihi de hoppade kanske 65-70 sista språnget och det såg faktiskt bra ut :) hihi, fast Alex var nog inte fullt så övertygad eftersom hon tyckte att hon satt i jockey läder :P haha nu råkar faktiskt hennes jockey läder vara mina dressyr läder :P men men :) Imorn blire att ta det ganska lugnt i skogen och sen på söndag blire hoppträning :) Hoppad vi får träna mer på titthinder och en mindre bana kanske :)

Nu ska jag kolla bloggkoll ha det bäst pusshejjj<3

 Beautyful<3





naaw pluttan :D

2010-03-27 » 18:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback